Out of the box

Door Out of the Box te denken bij het organiseren van evenementen,‭ ‬wordt jouw evenement een onvergetelijke beleving mét betekenis.‭ ‬Dit doe je door de zintuigen op een andere manier dan anders te prikkelen,‭ ‬met als doel de boodschap die je wilt uitzenden.‭ ‬Beter kun je het toch niet wensen‭? ‬Ik hoor je al zeggen: ‭„‬Ja,‭ ‬dat is makkelijker gezegd dan gedaan,‭ ‬hoe doe je dat:‭ ‬Out of the Box denken‭?”.

Een korte introductie:
Wist je dat een evenement het meest doeltreffende middel is om een boodschap over te brengen‭? ‬Ofwel,‭ ‬dat event-marketing als meest effectieve marketing strategie wordt gezien‭? Hoe komt dat‭?

Je brengt je doelgroep bij elkaar
in een ontspannen situatie,
waarbij je alle zintuigen prikkelt.

Als we een evenement vergelijken met andere marketing communicatie middelen, zien we het volgende:

  • Billboard‭ ‬ ‭=> ‬zien
  • Radio‭ => ‬horen, 
  • TV‭ => ‬horen en zien
  • Evenement‭ => ‬ Zien,‭ ‬horen,‭ ‬ruiken,‭ ‬proeven,‭ ‬voelen‭ & ‬communiceren

“Out of the Box‏”‎ denken bij het creëren van evenementen betekent: uit je comfort zone stappen, creatief,‭ ‬innovatief en onderscheidend zijn.‭ ‬Het is best spannend om te doen,‭ ‬maar als je doorzet…

Positieve gevolgen van Out of the Box denken:

  • nieuwe ideeën
  • nieuwe ontmoetingen
  • nieuwe ontdekkingen
  • ‎nieuwe wegen
  • ‎nieuwe kansen

Dit leidt tot‏ ‎de creatie van het Wow-effect.

Hoe doe je dat: Out of the Box denken?

10 Manieren om out of the box te denken

  1. ‎Begin bij het einde.
    Als je bij het begin begint,‭ ‬zijn de mogelijkheden onbeperkt. Dit maakt het moeilijk om de juiste keuzes te maken. Als je eerst het einde creëert,‭ ‬heb je een gericht doel waar je veel makkelijker naar toe werkt.
  2. ‎Hoe doe je het nu‭?
    Doe het de volgende keer anders.
  3. Deel je ideeën met anderen.
    Door met anderen over je ideëen te praten,‭ ‬krijg je nieuwe inzichten. Zowel van je gesprekspartners als vanuit jezelf.
  4. Maak van je‭ ‬grootste concurrent je beste vriend.
    Door samen te werken met je concurrent creëer je nieuwe kansen.
  5. ‎Ga brainstormen met een groep jongeren.
    Zij kijken vaak heel anders tegen dingen aan.‭ Het zal je verbazen wat voor inzichten dit geeft.
  6. Versimpel,‭ ‬focus en combineer.
    Wat is de essentie van‭ ‬je boodschap als je hem zo kort mogelijk vertelt? Als je dit duidelijk hebt, kun‭ ‬je gefocust verder bouwen.
  7. Bepaal welke opties mogelijk zijn,‭ ‬en kies voor de minst voor de hand liggende optie.
    Vooral bij het bedenken van een creatief concept,‭ ‬is het belangrijk te kiezen voor een verrassend plot. Kijk vanuit je gasten,‭ ‬wat zal hen intrigeren‭?
  8. Als je vast komt te zitten in je creatieve proces,‭ ‬
    maak dan een lijst met hoe je NIET verder wilt‭…‬.‭ ‬vaak komt je antwoord over wat je WEL wilt dan vanzelf.
  9. Een goede oefening:‭ ‬ontleed een evenement waar je niet van onder de indruk was,‭ ‬en rangschik de elementen zo dat je er wel van onder de indruk raakt.‭ ‬Dit zal je veel inzichten opleveren.
  10. Verbaas je gasten. Laat niets aan het toeval over maar creëer toevalligheden.‭ ‬

Heb jij nog meer tips om „‬Out of the box‭” te denken? ‬Wat levert „‬Out of the box‭” denken jou op‭?
Deel jouw ervaringen door te reageren op dit blog.‭ ‬‬Heb jij een mooi,‭ ‬ontroerend of komisch verhaal‭?

(2) comments

Add Your Reply